ID:Earth ile Röportaj! (Interview)

Herkese selam! Choicelate MAG yeni bir röportajla daha karşınızda. Bugünkü konuğumuz eşsiz müziği ve tarzıyla ID:Earth.

2019 yılında kendi adıyla şirket açıp çıkış yapan ID:Earth, 2022 yılında Artistock Game isimli yarışmaya katılıp finale çıkarak adını duyurmuştu. 2019'dan beri yayınladığı 3full albüm, single'lar ve OST'ler ile tarzını ve sesini Kore müzik dinleyicilerine gösteren ID:Earth ile yaptığımız röportaja bayılacaksınız.


1. Merhaba! Öncelikle röportaj teklifimizi kabul ettiğiniz için teşekkür ederiz. Takipçilerimize kısaca kendinizi ve müziğinizi tanıtabilir misiniz?


Merhaba! Ben ID:Earth! adından da anlaşılacağı gibi Dünya'nın kimliği. Bu gezegenin yaşamını müzikle ifade etmek ve kaydetmek anlamına geliyor.

 

2. Sizinle ilgili pek çok sorumuz var. Öncelikle 12 Aralık'ta yayınladığınız son albümünüz "Space Station" hakkında konuşalım mı? Bize bu albümde nasıl ilerlediğinizi ve ilham kaynaklarınızın neler olduğunu anlatabilir misiniz?


12 şarkının her birini tüm anahtarları kullanarak farklı anahtarlarda yaptım. Zaman, 5 dakikalık aralıklarla, insanların ve dünyanın düzenini çağrıştırıyor ve Leonardo da Vinci'yi akla getiriyor. Ayrıca dalgaları ve gücü ifade etmek istedim, bu nedenle genel sesi elektronik olarak temsil etmeyi amaçladım.

 

3. Türk hayranlarınıza diskografinizden üç şarkı önerecek olsaydınız, bunlar hangileri olurdu?


Bu albüm için ilk 3'üm:

“Stars”, “Lay Back”, “In the Air”

Şu ana kadar yayınlamış olduklarım arasında:

"Aliens", "Photosynthesis", and "Egypt"

 

4.Tarzınıza bakıp müziğinizi dinlediğimizde Dünya'dan daha fazlası gibisiniz, Evren gibisiniz. Çalışmalarınızdaki ana odak noktanızın ve motivasyonunuzun ne olduğunu merak ediyoruz?


Birincisi, doğal duyulara güvenerek bir şarkıyı tamamlamak. Aslında şarkıyı yaptıktan ve düzenledikten sonra nasıl yaptığımı hatırlamıyorum. Sonrasında müzik dinleyerek ve aklıma gelen ya da son zamanlarda öne çıkan renkleri, haberleri ve mekanları yazarak bir albüm planlamaya başlıyorum.

 

5. Biz sizi araştırırken Artistock Game diye bir programla karşılaştık.O programda iyi iş çıkardığınızı gördük. O programdan bir şeyler paylaşmak ister misiniz? Katılmaya nasıl karar verdiniz?

 

Aman Tanrım, siz ciddisiniz. "Artistock Game" adında bir survival programıydı ve programa ilk davet edildiğimde çok endişeliydim. Çünkü finale kadar kendi şarkılarımı söylememem gerektiğine dair bir kural vardı. Şarkılar cover olmalıydı. Her alanda çok sayıda harika insan vardı. Ama onlara benim gibi bağımsız müzisyenlerin de bunu deneyebileceğini göstermek istedim. Bu yüzden ünlü bir Koreli komedyen olan Yoo Se-yoon'un "World View" şarkısını kendi tarzımda düzenledim. Fazla bir şey beklemiyordum ama sanırım bir komedyenin şarkısını değiştirdiğim için gündem oldu. Bir sonraki tura yükseldiğimde, bir hafta içinde konseptleri düzenlemem, kaydetmem ve karar vermem için beni bekleyen bir dizi saçma program vardı ama çok eğlenceliydi. İlginçtir, gerçekten rastlantısaldı ama başlıkların hepsi birbiriyle bağlantılıydı. "World View", "Starry Night", "Cross the Universe" gibi prodüksiyon liderliği yapmaya devam ettikçe yapacak çok işim vardı ama kendimi bir daire çiziyormuş gibi hissediyordum. Program sayesinde pek çok iyi insan tanıdım ve bu program da başka bir ilham kaynağı oldu. Yine de benim gibi indie müzisyenlere yeni şeyler denemeleri için bir mesaj verebildiğimi düşünüyorum çünkü finale kadar çıktım ve benim gibi sıra dışı biri bile zorlandı.

 

6. Ayrıca, bazı kaynaklarda doğum tarihinizin MÖ 23 Ekim 4004 olarak geçtiğini fark ettik. Ussher Kronolojisine göre bu tarih Dünya'nın yaratılış tarihi, değil mi?Dünya olduğunuzu ilk ne zaman hissettiniz ve bunu nasıl anladınız?

 

Gençken çok fazla rüya görürdüm. Uyurgezer olmasam da ailem benim için hep endişelenirdi çünkü halüsinasyon görürdüm ve bazen gözlerim açık rüya görürdüm. Yanımda olan insanlar o gün neden sürekli ismimi tersten söylediğimi soruyorlardı. Her neyse, pek çok tuhaf deneyim yaşadım. Müzikle 4 yaşındayken ilgilenmeye başladım ve bir enstrüman öğrenmeye başladım ve müziğin evrenle ve dünyayla ilgili olduğunu hissettim. Belki de gözlerim kapalı çaldığım için böyle hissediyordum haha, ama her zaman tüm dünyayı görmem gerektiğini düşündüm. Dünya'da doğduk ve tüm yeryüzünü görmediğimiz takdirde cehennem gibi olduğunu düşündük. Kore'ye 15 yaşında geldiğimde yarı zamanlı bir işe başladım ve sessizce para biriktirdim. 2016 yılı civarında bir Avrupa seyahatine çıktım ve müzede bir mumyaya rastladım. Garip hissettim. Kore'ye giderken mırıldandığım bir şarkı kaydettim ve zaman geçtikçe 2017'de bir gün aniden uyandım ve şarkıyı tamamladım. Mırıldanma dilinin en çok ne tür bir telaffuza benzeyeceğini merak ediyordum ama Arapça olduğunu öğrendim ve çalıştıktan sonra şarkı "Egypt" oldu. Daha sonra mumyalı bir resim görünce çok şaşırdım. Ve o gün, ID:Earth adı altında çıkış yapmam gerektiğini düşündüm.



7. Son albümünüz "Space Station "da kişisel favorim "Sky Where You Are". Bu 3 yıl aradan sonra çıkan ilk albüm. Bu süre zarfında bazı single'lar yayınladınız elbette. Sizi bekleyen hayranlarınıza neler söylemek istersiniz?

 

Yeni albümümü bekleyen insanlar olduğuna inanamıyorum. Umarım sizin için yeni bir ilham kaynağı olmuştur. Ve teşekkür ederim. Bence müziğimi seven pek çok eşsiz ve yetenekli insan var. Bu onlara yeni bir albüm yapmak için enerji veriyor. 30-40 yaşlarında mısınız? Çünkü bu albümde yaşa göre ifade edilen şarkılar da var.

 

8. İlham aldığınız ya da gelecekte işbirliği yapmak istediğiniz sanatçılar var mı?

 

Evet, Weeknd, Röyksopp, Rossalia'yı seviyorum ve Travis Scott veya FKJ ile işbirliği yapmak istiyorum. Son olarak Emir Can İğrek isimli Türk sanatçı ile!

 

9. Bağımsız bir sanatçısınız ve her detaya dikkat ediyorsunuz. Bağımsız çalışmanın kolaylıkları ve zorlukları nelerdir?

 

Kolaylığı her şeyi benim yapmam, zorluğu ise her şeyi benim yapmam.

Gözlerimi özgürce açıp kapayabilmem kolaylık. Rahatsızlık ise daha fazla kişiliğim varmış gibi hissetmem, bu yüzden bazen kafam karışıyor. Belgeler veya planlama detayları üzerinde çalışmak müzik yapmaktan daha fazla zaman alıyor. Gözlerimle kendimi organize ettiğimi görmek de büyümeme yardımcı oluyor ve müzik işinde yardımcı oluyor, ama ben sadece müzik yapmak istiyorum.

 

10. Bu klişe bir soru. Kendinizi 10 yıl sonra nasıl gördüğünüzü anlatabilir misiniz?


O zaman 5. albümüm çıkacak.


Müziğimin yarısı tamamlanmış olacak ve dünyanın yarısını gezebilmiş olmayı diliyorum.

 

11. Büyük olasılıkla yıllar sonra sizin adınızla anacağımız yeni bir tür yarattınız. Yaratım süreci doğası gereği bazı feragatler gerektiriyor. Bu süreçte en çok zorlandığınız şey neydi ve bunu nasıl başardınız?


Mesela belli bir bölümde aklınıza gelen iki melodi vardır ve bazen bunlar arasında seçim yapmak zorunda kalırsınız. Çünkü hepsini kullanırsanız özün daha da bulanıklaşacağını biliyorsunuz. Farklı bölümlerde kullansanız bile akış doğal olmuyor, ne yapacağınızı bilemiyorsunuz. Bu yüzden ne söyleyeceğime bilinçsizce karar veriyorum. Sonra bir bakıyorum ki diğer melodiler bir süreliğine başka bir gün için saklanmış.


12. SNS hesaplarınızda 2019'da Türkiye'de çekilmiş bazı fotoğraflar gördük. Türkiye seyahatiniz nasıl geçti? Hangi şehirleri ziyaret ettiniz ve en çok nereyi beğendiniz?


Türkiye'yi her zaman merak etmişimdir ve aslında Bulgaristan'dan Kore'ye gelmeden önce bir mola yeriydi, ancak havaalanında 13 saat bekleyemezdim çünkü oraya seyahat etmek istiyordum. Bu yüzden İstanbul'da 13 saat kalmaya karar verdim. Birçok tarihi bina vardı ve sanırım bir müzeye gittim. Oradan geçen bir adam bana orayı tanıttı. Çok yeniydi ve ilham vericiydi. İlk defa nargileyi denedim ve insanlar çok cana yakındı. Özellikle halı çok güzeldi. Eşsiz desenler Türkiye'yi temsil ediyor gibiydi. O sırada halıyı alamadığım için pişmanım çünkü tüm valizlerim havaalanındaydı. Bir dahaki sefere Türkiye'nin atmosferini hissederek şarkı söylemek için konsere gitmek istiyorum. Ama sanırım beni henüz tanımayan çok sayıda Türk olacak. Daha iyi müzikler yapacağım. Lütfen sizi ziyaret ettiğim gün ID:Earth’ü destekleyin!

 

13.Türkiye'deki hayranlarınıza bir mesajınız var mı? 


Gelecekteki konser turlarınızda Türkiye'yi de görmeyi umuyoruz. Bugün bizimle bu samimi röportajı yaptığınız için teşekkürler.


Çok harikaydı ve müziğimle ilgili samimi sorulardan oluştuğu için minnettarım.

Zamanı geldiğinde Türkiye hakkında bir şarkı yazıp sunacağım.


Teşekkür ederim.


ID:Earth'ün Sosyal Medya Hesapları


Twitter/X: imidearth

Instagram: imidearth

Youtube: @IDEARTH



Röportaj ve Çeviri: Şule Karışoğlu


Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski