Japon Şarkıcı ve Prodüktör Kujira (whaledontsleep) ile Röportaj! (Interview)

Değerli Choicelate MAG okuyucaları, umarız iyisinizdir. Röportaj serimiz tabii ki hız kesmeden devam ediyor ve bugünkü konuğumuz şahane şarkılarıyla Kujira yada VOCALOID Prodüktörü ismiyle whaledontsleep.

2019'dan itibaren önce VOCALOID ile sonrasında kendi sesiyle albümler çıkaran ve duyduğumuzda ağzımızı açık bıraktıran dünyaca ünlü Japon sanatçılarla çalışmış bu genç yeteneği daha iyi tanımak için röportajımızı okumaya bekleniyorsunuz! 


1. Merhaba! Choicelate MAG olarak röportajımızı kabul ettiğin çok mutluyuz. Okuyucularımıza kendini kısaca tanıtır mısın?


Merhaba! Benim adım Kujira. Yokohama, Japonya'danım ve müzisyenim. Şarkı sözleri yazıyorum, prodüktörlük yapıyorum, kendi kendime şarkı söylüyorum ve son zamanlarda "Junko Kujira" adında bir talk show'um var.


2. “whaledontsleep” ismiyle müzik yapıyorsun. Bu isim nasıl aklına geldi? Özel bir anlamı var mı?


Japonca 'Kujira' ismi Kitani Tatsuya adlı bir sanatçının 'Kujira to Suisei' adlı şarkısından alındı. İngilizce ismimin geldiği yer ise geceleri şarkı yazmayı düşünmem ve balinaların aslında nadiren uyuduğu gerçeğiydi.


3. İlk albümünü VOCALOID olarak 2019’da çıkarmana rağmen 2022 ile beraber kendi söylediğin şarkılardan oluşan albümler çıkarmaya başladın. İlk başta bu işe VOCALOID Producer olarak girmeye karar vermendeki sebep neydi? Ve kendi sesinle albüm çıkarma fikri nasıl geldi?


İlk başta VOCALOID’i çok sevdim ve etkinlendim ve VOCALOID ile aktivitelerime başlamak istedim. Şarkı söylemeyi seviyorum ve hayalim vardı. “Akumono” şarkısını yayınlayacağım zaman bir erkek vokal sesine ihtiyacım vardı ve kendim söylemeye karar verdim. O zamandan beri vokal olarak kendi sesimi kullanabildiğim şarkılar yayınlıyorum.


4. Bazı popüler VOCALOID şarkıcılar ülkemizde de biliniyor ancak VOCALOID Producer kavramı bize biraz uzak. VOCALOID producer olmak normalde bildiğimiz müzik producerlığından farklı bir şey mi? Ve sen nasıl VOCALOID producer işine girdin?


Bu biraz zor bir soru, haha. Aslında “Şarkı yapmak istiyorum ama vokal bulmak çok zor” düşüncesine sahip insanlar VOCALOID prodüktörü olarak bu işe başlıyor ve Hatsune Miku gibi vokal programlarını kullanıyorlar. Ama zamanla VOCALOID prodüktörlüğü kavramı da değişebilir.



5. Araştırırken bazı animelere de müzik yaptığını gördüm. Animeler için müzik hazırlamak senin için daha mı kolay yoksa daha mı zor? Bir anime için müzik hazırlarken özellikle dikkat ettiğin unsurlar var mı?


Animeler için şarkı hazırlarken sorumluluk çok önemli ama aynı zamanda çokta eğlenceli. Bir anime için şarkı hazırlayacağım zaman anime izleyen insanları ve animenin kendisini incelerim.


6. Albüm kapaklarının tasarımları sıra dışı ve çok güzel. Tasarımların fikri senden mi çıkıyor yoksa tamamen tasarımcıya mı bırakıyorsun?


Teşekkürler! Şahsen, albümün konseptine uygun ve o konsepti iyi aktarabilecek bir illüstrasyon sanatçısı arıyorum. İllüstrasyon tamamlandıktan sonra ise tasarım ekibine ulaşarak son karara varıyoruz!


7. DISH//, Ado, SixTONES gibi Japonya hatta dünyada çok tanınmış sanatçılarla çalışıp onlar için şarkı yapmak harika bir şey olmalı. “Mutlaka çalışmak istiyorum” dediğiniz başka hangi sanatçılar var? Japonya dışına da açılmayı, global işler yapmayı düşünüyor musun?


HONNE ve Samm Henshaw’ı seviyorum, bu yüzden fırsatım olursa onlarla birlikte çalışmak isterim


8. Global işler demişken, Japonya dışında hayalini kurduğunuz, gidip konser vermek istediğin başka ülkeler var mı? Mesela Türkiye’ye gelmek ister misin? :)


Türkiye!!! Kesinlikle ziyaret etmek istediğim ülkelerden biri. Özellikle kebap, köfte, midye dolma ve pide yemek istiyorum.


9. Peki seni ilk defa dinleyecek kişilere öncelikle hangi şarkılarını önerirsin? Birden fazla şarkı adı verebilirsin :)


'FRIENDLY•NIGHTMARE’, 'Watashitachi Toi wo Kakaete’, 'Yasai-Bin’ ve 'Kinkaju' şarkılarımı önerebilirim.


10. Son olarak Türkiye’deki Japon müziği dinleyicilerine iletmek istediğin bir mesajın var mı?


Japon müziğine olan ilginiz için çok teşekkür ederim! Gelecekte de beni ve Japonca şarkıları dinlemeye devam ederseniz çok mutlu olurum!


Kujira'nın Sosyal Medya Hesapları
Instagram: whaledontsleep


Röportaj ve Çeviri: Kübra Özdemir



Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski