LIONESSES ile Röportaj! (Interview)

Herkese merhaba! Choicelate MAG tekrar bir röportajla daha karşınızda. Serimizde bu sefer Güney Kore'nin ilk LGBTQ+ grubu LIONESSES'i ağırlıyoruz.

LIONESSES, 2021 yılında 4 üye ile çıkış yaptı. Üyelerinin açık bir şekilde yönelimlerini açıkladığı ve sergilediği grup şu an Damjun, Kanghan ve Lee Malrang ile yoluna devam ediyor. Müzik okullarından LIONESSES'e uzanan hikayelerini merak ediyorsanız, röportajımız sizlerle!


1. Bugün homofobiyle, nefretle ve hayatla yüzleşmeyi konu alan ilk LGBTQ+ K-pop grubu LIONESSES ile birlikteyiz. Röportaj teklifimizi kabul ettiğiniz için teşekkür ederiz. İlk olarak sizinle ilk kez tanışacak hayranlarınız için grubunuzun oluşum hikayesinden bahseder misiniz? İlk LGBTQ+ erkek grubunun kuruluş hikayesi nedir?

Malrang: Damjun beni bu takıma katılmam için aradı. Müzik okulundaydım, ancak oradan mezun olamadım ama başka bir yaşam seçtim. Müziği unuttum gibi… Jongno'daki (Seul'ün en büyük eşcinsel mekanı) gaybarların sahnesinde şarkı söylerdim ve orada Damjun'la tanıştım. Belki de 6 veya 7 yılı aşan bir hikaye... Damjun'la aynı gaybar sahnesinde şarkı söyledim ve bana takıma katılmamı istedi. Ben de teklifi kabul ettim.

 

Kanghan: LIONESSES, liderimiz Damjun tarafından oluşturuldu. Damjun beni takıma katılmam için aradığında, LGBTQ+ insan hakları için ne yapabileceğimi düşünmeye başlamıştım ve onlar için ses olabileceğimi düşündüm. Bu nedenle teklifini kabul ettim.

 

Damjun: Bu takımı topladığım üyelerle oluşturdum. LIONESSES olarak çıkış yapmadan önce zaten şarkıcı olarak çalışıyordum, ancak o kariyeri başarılı olarak adlandıramam. Şöyle düşündüm: "Eğer bir şekilde şarkıcı olarak ünlü olursam, yakında eşcinsel olduğum söylentisi çıkacak." Bu nedenle ünlü bir TV yetenek şovu ve diğer erkek grupları için çıkış tekliflerini reddettim.

 

O zaman müzik kariyerimin "eşcinsel olduğum bilinirse eğer" tamamen mahvolacağını düşündüm, isteğim veya yeteneğim ne olursa olsun. O zaman, cinsel yönelimimi açıkladıktan sonra hiçbir besteci, yapımcı veya prodüksiyonun benimle çalışmak istemeyeceğini düşündüm. (gülüyor).

 

Müzik okulundan mezun olduktan sonra, şarkıcı adaylarına vokal koçluğu yaparak, müzik şarkıcılara reklam yaparak ve dış kaynaklı bestecilerle geçimimi sağlayarak çalışıyordum.

 

Sonra o endişeleri hatırladım, "Eğer cinsel yönelimimi açıklarsam, hiçbir besteci, söz yazarı veya yapımcı benimle çalışmak istemez" endişesini, çocukken endişelendiğim şeyi hatırladım. Ancak, zaten bir besteci, söz yazarı, yapımcı, ses tasarımcısı, şarkıcı ve rapçi olarak müziği kendi başıma yapabilen biriydim. (gülüyor)

 

Her şeyi sıfırdan yüze kadar yapabilirdim, bu yüzden "Ne kaybederim ki?" mantığıyla bu takımı kurmaya karar verdim ve “Rainbow after Rain foundation" adlı, Kore'deki LGBTQ+ sanatçılarına destek sağlayan bir kamu hizmeti vakfının, LGBTQ+ sanatçıların üretim maliyetlerini desteklediği bir kamuya açık hizmet sürdürdüğünü öğrendim.

 

Bu sırada (Planımın zaten kabul edilmeyeceğini düşünmüştüm) ve henüz üyeleri bile toplamamışken, yalnızca LGBTQ+üyelerden oluşan bir K-pop erkek grubu oluşturmak için bir iş planını "Gönderdim," ama kabul edildim. Henüz üyeleri bile toplamamıştım. (gülüyor)

 

Bu noktadan itibaren "Hemen albüm yapmaya başlayabilecek profesyonel şarkı söyleme becerisine sahip LGBTQ+ üyeleri aramaya başladım."

 

İlk olarak, Malrang benim için bir kardeş gibiydi, LIONESSES ile çıkış yapmadan önce uzun zaman önce tanıştık. Gaybarlarda sahne alırken, iyi bir şarkıcı olduğunu biliyordum. Hemen ona bir teklifte bulundum ve cinsel yönelimini açıklayacağı bir müzik kariyerine başlama konusunda biraz tereddüt etti, ancak "Show Me Your Pride"ın demo versiyonunu duyduktan hemen sonra katılmayı kabul etti.

 

Malrang'ın pozitif ve parlak enerjisinin, Lizzo'nunkine benzer olduğunu hissettim. Aslında, kendimi sevmekte Malrang kadar iyi değilim, her zaman "erkeklik" ve "insanların hoşlanacağı davranış" çerçevesine hapsolduğum için baskı altında hissettim. Onunla birlikte olmak, bu pozitif enerji hakkında bana birçok şey öğretti.

 

Han da takımı oluşturmadan önce benimle arkadaştı. Aynı yaşta olduğumuz için, gençken opera şarkıcısı olarak eğitim aldım, ancak ortaokul civarında klasik müziği bıraktım ve K-pop idolü olmak için stajyer kariyerime başladım.

 

Bu nedenle onunla klasik müzik ve opera vokalizasyonu hakkında sık sık konuşmalar yaparak yakınlaşabildim.

 

Han, Seoul Sanat Merkezi'nde (Güney Kore'nin en büyük ulusal opera binası) sahnedeydi, bu yüzden başarılı bir opera sanatçısı olarak kariyer yapmıştı, bu nedenle ondan K-pop erkek grubuna katılmasını istemekte tereddüt ettim, ama...

 

"Glee" adlı TV dizisini düşünün, belki oyunun içinde Kurt'un (Chris Colfer) kontrtenor tonu yabancı gelebilir, ancak onun tonu takımın müziğiyle birleştiğinde "yerine konulamaz mükemmel uyum" ortaya çıkıyor.

 

Klasik ve pop müzikte kendime güveniyordum, bu yüzden Han'ın tonunu birleştiren K-pop müziği yapmak istedim. Yeni bir şarkı yaptığımda ve bu harmoniler birleştiğinde, Han'ı bir üye olarak seçtiğim gerçeğinin hayatımdaki en iyi tercih olduğunu düşünüyorum.


2. Kendinizi güçlü yönlerinizle birlikte tanıtır mısınız? Gruptaki pozisyonlarınız neler?

 

Malrang: Sanırım gücüm neşeli olmak. Her zaman pozitif olmaya çalışıyorum. Podcast sunucusu olarak yaklaşık yedi yıllık deneyimim var. Ben ekibimin ruh halini belirleyen biriyim.

 

Kanghan: Ben bu takımda opera söyleyerek grup müziği için yeni bir atmosfer yaratmakla görevliyim. Aslında sanat lisesi ve müzik kolejinde kontrtenor opera sanatçısı olarak eğitim aldım.

 

Damjun: Ben bu ekibin lideriyim ve vokalist, rapçi, söz yazarı, yapımcı, ses tasarımcısı, albüm planlayıcısı ve menajeriyim. (gülüyor)

 

Bu takımda henüz yüzünü göstermiş tek kişi benim, dolayısıyla gücümün bu takımın şu ana kadarki en yakışıklı üyesi olmam olduğunu da söyleyebilirim. Yalan mı? (gülüyor)”

 

 3. 7. single'ınız 'Papyun' 13 Ekim'de yayınlandı - nasıl bir şarkı? 'Papyun' ne anlama geliyor? Bize biraz temasından ve şarkıdaki metaforlardan bahsedebilir misiniz?

 

Kanghan: Benim bölük pörçük bir versiyonumla ilgili olduğunu söylemek istiyorum ve bence herkes bu temayla kendini ilişkilendiriyor.

 

Damjun: 'Papyun' fragmanlar anlamına geliyor. Bence bir kişi sadece tek bir özellik tarafından temsil edilmez. Bence binlerce özellik parçası bir araya gelerek bir kişinin kişiliğini oluşturuyor. 

 

Ben eşcinselim, Doğu Asyalıyım, profesyonel şarkıcıyım, hayvanları önemsiyorum, İngiltere'nin futbol takımı Tottenham'ın hayranıyım, ARMY, BTS hayranıyım, Kore'nin Seul şehrindenim, tipik Koreli erkeğin boy ve vücut tipine sahibim ve küçük çocuklar için koçum.

 

Bu arada, bazı sahtekarlar birini oluşturan birçok parçadan birini çekip çıkarıyor ve halka göstermek için çarpıtıyor. Halkı o kişiye saldırmaya kışkırtıyor ve bu eylemden ekonomik ve sosyal çıkarlar elde ediyorlar. 

 

Aralık 2022'de "It's OK to be me" başlıklı bir şarkı yayınladım ve "eşcinsellik" nedeniyle kamu yayıncısı tarafından yasaklandım. Dünyanın dört bir yanındaki hayranlarımın birlikte protesto etmesi sayesinde üç gün içinde yayıncı kuruluş özür diledi ve kararını geri çekti, ancak bu durum düzinelerce Hıristiyan papazın bana saldırmak için günlük protesto mitingleri düzenlemesine neden oldu. 

 

Sonunda 5,000'den fazla takipçilerini yayın istasyonunun önünde ve hatta Kore'deki Ulusal Meclis'te beni protesto etmek için protesto yürüyüşü yapmak üzere harekete geçirdiler.

 

Teknik olarak, bu papazların bunu bana inat olsun diye yaptıklarını düşünmüyorum. Bana (eşcinsel bir ünlüye) alenen saldırabilir, destekçilerini bir araya getirebilir, onlardan bağış kabul edebilir (Kore'de vergi ödemiyorlar) ve siyasi konumlarını güçlendirebilirler. Beni kullandıkları gösterilerden para kazandılar. 

 

"PAPYUN" bu dolandırıcılara bir uyarı şarkısıdır, yani "Benden bahsediyorsun. Kore toplumunu mahveden pis, müstehcen eşcinsel, şeytan olarak. Evet, o benim. Ne olmuş yani?" 

 

Şarkı sözlerinde İsa'dan bahsettiğim için beni öldürüyormuş gibi bana saldırdılar. Ben de cevap olarak klibin son sahnesinde maskemi indirdim ve başıma İsa'nın dikenli tacını taktım. 

 

Bu, "Show Me Your Pride" müzik videomuzun son sahnesinde maskemi çıkardığım sahneye bir saygı duruşu.


4. Maskeleriniz çok sevimli; ne anlam ifade ediyorlar? Maskesini çıkaran üye, Damjun gibi tüm üyelerin maskelerini çıkardığı bir zaman olacak mı?

 

Malrang: "Dişi aslan maskelerimiz" bir sevimlilik duygusu içeriyor. Aynı zamanda bir gizem duygusu da içeriyorlar. (Gülüşmeler)

 

Biz (Han ve ben) sık sık "Bir gün bu maskelerin altındaki yüzleri ortaya çıkaracağız" diye düşünüyoruz ama bunun ne zaman olacağını yavaş yavaş çözmeye çalışıyoruz. 

 

Her hareketimizin ve sunduğumuz müzik düzeninin büyük bir iş olduğunu düşünerek müzikal olarak en uygun zamanda maskeyi çıkararak bir şeyler ifade etmek istiyorum.

 

KangHan: Drag queen Rooya formuna büründüğümde maskemi indiriyorum. Ama 'Kanghan' olduğumda hala maskeliyim. 

 

Onlara, hala kendini dolapta koruma ihtiyacı duyan birine şunu söylemek istiyorum. "Hemen ortaya çıkıp kendini göstermek zorunda değilsin. Kendini koruduğun şey senin için iyi olan şey. Yalnız değilsin."

 

Damjun: Bu maske sadece onu takan üyelerin değil, onu seven herkesin "bir grup dişi aslan"( LIONESSES) olduğu anlamına geliyor.

 

LIONESSES dişi aslanların sürüler halinde avlanmasını izleyen bir grup aslana verilen isimdir. Bir dişi aslan zayıf olabilir, ancak bir araya geldiklerinde, kimsenin onlara zarar veremeyeceği en güçlü grup haline gelirler.

 

Bu maske bir çetenin ikonik dövmesi gibidir, yani tüm LIONESSES hayranlarının bir araya gelip birbirlerini korudukları anlamına gelir.

 

Her üyenin maskesiz yüzünün zamanlaması, müzikal olarak en çok ihtiyacımız olduğunda tek tek ortaya çıkacak ya da müzikal olarak takmamız gerektiğinde tekrar takabilirim. 

 

Yine de saç tasarımcım bu maskeden nefret ediyor çünkü her taktığımda perçemlerim dağılıyor. (gülüyor)


5. Müzik endüstrisinde ayrımcılıkla karşılaştınız mı? Bu durum hevesinizi etkiliyor mu? Savunduğunuz kimliği temsil edebiliyor musunuz?

 

Malrang: Gençken bir Kpop şirketinde stajyerken, "Yeterince erkek değilim" diyerek davranışlarımı ve ses tonumu düzeltmeye çalıştılar.

 

Bir lionensis* olarak çıkış yaptıktan sonra, şarkılarımız kamu yayın istasyonları tarafından yasaklı şarkılar olarak değerlendirildi çünkü biz eşcinsel şarkıcılardık. O zaman çok hayal kırıklığına uğramıştım ama her zaman bunun üstesinden gelmeye çalışıyorum çünkü buna kızan ve benimle mutlu olan arkadaşlarım var. 

 

Tek başıma tüm Koreli eşcinseller adına konuşamasam da, Kore'deki çeşitli eşcinsel sanatçılarla gururumuzu göstermek için çok çalışıyorum.

 

Damjun: İki single albümümüz yayın istasyonları tarafından yasaklandı (sırf eşcinsel olduğumuz için). MBC hatasını kabul etti ve inceleme sonuçlarını düzeltti, ancak CBS hala "LIONESSES'in şarkılarını yayında çalamayız çünkü Hristiyan ruhuna göre eşcinsellere karşı ayrımcılık yapmalıyız" diyor. 

 

Kısa bir süre önce, kendilerini devlet destekli kar amacı gütmeyen bir kuruluş olarak tanıtan ve plak işini dış kaynaklı bir web sitesi üzerinden yürüten kişiler benimle doğrudan temasa geçerek "sizi özel bir söz yazarı olarak keşfetmek istiyoruz" dediler. 

 

Ancak Lionesses üyesi olduğumu öğrendiklerinde şu cevabı verdiler: "Vakfımız Hristiyan bir vakıf, bu yüzden eşcinselleri işe alamayız." Oraya iş için yalvaran ben değildim bile. (gülüyor)

 

Bu konuda avukatıma danıştığımda, Kore'de cinsiyete göre ayrımcılığı, ırka göre ayrımcılığı ve engelliliğe göre ayrımcılığı yasaklayan birçok koruma yasası olduğunu, ancak LGBTQ + 'yı ayrımcılıktan koruyabilecek bir yasa olmadığını, bu nedenle bu vakayı İstihdam ve Çalışma Bakanlığı'na bildiremeyeceğini söyledi. 

 

Ancak bunu yaşadığım için kendimi hayal kırıklığına uğramış ya da çaresiz hissetmiyorum. O kadar çok seviliyorum ki, yaşadığım ayrımcılıkla asla kıyaslanamaz. 

 

Kore'nin en büyük Onur festivallerinde şarkı söyleyebildim, Kore'yi ziyaret eden Alman Cumhurbaşkanı ve First Lady ile tanışma ve konuşma fırsatı buldum, Japonya'daki Onur Yürüyüşü'ne katıldım ve Fransız yayın kanallarında K-pop belgeselleri ile röportaj yaptım. Şimdi de Türkiye'deki hayranlarımıza merhaba diyebileceğimiz değerli bir röportajımız var. 

 

Bu cesareti ve iradeyi 10 yıl içinde K-pop yıldızı olacak genç bir eşcinsel çocuğa aktarmak istiyorum, tıpkı Kore'de deniz fenerim olan efsanevi transseksüel divalar Harisu ve Cha Se-vin'in cesareti gibi.

 

Ve umarım o küçük çocuk benim yaşadıklarımı yaşamaz.

 

*Lionensis: Lionesses üyelerinin kendilerine seslenme şekli


6. Damjun, hem şarkıcı olmak hem de vokal eğitimi vermek senin için zorlayıcı mı? Öğrencileriniz kariyerinizde sizi destekliyor mu?

 

Damjun: Beni vokal koçu olarak işe alan tüm okullar ve akademiler, Lionesses'in solisti olduğum için beni diğer koçlardan daha yüksek bir fiyata işe aldılar (gülüyor)

 

Öğrencilerimin çoğu sanat lisesi öğrencileri ya da şarkıcı olmak isteyen kursiyerler. Şarkıcı olarak deneyimlerini paylaşabilecek koçlar istiyorlar ve ben de onlar için her şeyimi veriyorum. Şarkıcı olmak isteyen çocuklar, koçlarının eşcinsel ya da heteroseksüel olmasından çok, geçen yıl kaç öğrencinin müzik okuluna girmesini sağladığını önemsiyor. (gülüyor) 

 

LIONESSES olarak çıkış yapmadan önce, ortaya çıkmakta tereddüt ettim, ancak sahip olduğum tek yetenek olan şarkı söyleyerek para kazanmak zorundaydım. Bu yüzden düğün salonları, yolcu gemisi salonları, caz barlar, gay barlar ve stüdyo vokalistliği de dahil olmak üzere para kazandıran her yerde ve her tür şarkı ve performansta sahne aldım. Ve LIONESSES olarak ilk çıkışımı yaptıktan sonra, on binlerce insanın toplandığı festival sahneleri veya büyükelçiliklerdeki davetli performanslar gibi profesyonel şarkıcıların çalıştığı sahnelerde şarkı söyledim. 

 

Öğretmenler, öğrencilerinin seçmelerde ve pratik sınavlarda iyi performans gösterebilmeleri için farklı durumlarla ve türlerle başa çıkma becerilerini geliştirmelidir. Çocuklarım, deneme yanılma yöntemiyle elde ettiğimden çok daha hızlı büyüyorlar ve ben de bu büyümeyi desteklemekten mutluluk duyuyorum.

 

Büyümüş ve şu anda benden daha iyi bir şarkıcı olmuş bir öğrenciyle karşılaştığımda, bu beni bir şarkıcı olarak sevilmekten daha çok mutlu ediyor.


7. Kanghan, opera ve LIONESSES arasındaki bağlantı nedir? Sesinizi benzersiz bir şekilde kullanmanıza olanak sağlıyor mu?

 

Kanghan: LIONESSES'in şarkısını söylerken %100 otantik opera vokalizasyonu kullanmıyorum. Aksine, hayatım boyunca söylediğim opera, bugünlerde fiziksel olarak daha zor gibi görünüyor. Bunun nedeninin mikrofon kullanımı olduğunu düşünüyorum. 

 

Opera söylerken mikrofon olmadan rezonanslı ses yaratarak tüm alanı enerjisiyle boğmaya odaklanmalıyken, Kpop müziğinde kendi sesimi kontrol etmeli ve mikrofon için optimize edilmiş esnek bir ses kullanmalıyım. 

 

Bu farktan dolayı, LIONESSES ile çıkış yaptıktan sonra başlangıçta kafam çok karışıktı, ancak son zamanlarda hayranlarım "daha pop benzeri" olan sesim hakkında çok sayıda övgü dolu yorum gönderdi, bu yüzden iyi gittiğime inanıyorum.


8. Marlang, diğer üyelerle aranızda epey bir yaş farkı var. Üyeler arasında herhangi bir kuşak çatışması var mı? Bu konuyla ilgili eğlenceli bir anınızı paylaşabilir misiniz?

 

Malrang: Ah... Ama... paradoksal olarak... Ekipteki en eski zevke sahip olan benim, bu yüzden üyeler telaşlanıyor. (gülüyor)

 

Yakışıklı Koreli yetişkin çağdaş şarkıcıların (Kore'de "Trot" olarak adlandırılıyor) hayranı olduğum için, müzik ve moda konusunda yaşıtlarımdan daha erken davrandığımı düşünüyorum. 

 

Bu yüzden iş için birlikte arabadayken üyeler çaldığım şarkıları duyduklarında, "Bu şarkıyı nereden biliyorsun?" diye şaşırıyorlar. (gülüyor)

 

Damjun: Kaydetmekte olduğumuz yeni bir şarkıda Malrang'a "Amerikalı bir genç pop yıldızı gibi söyle" dedim çünkü o şarkıda Olivia Rodrigo gibi söylemesini istedim ve o da Britney Spears gibi “Baby One More Time" dedi. (Gülüyor)


9. Hepiniz başarılı şarkıcılarsınız. Şarkı söylemek dışında ilgilendiğiniz başka sanatsal faaliyetleriniz var mı? Bize onlardan bahsedebilir misiniz?

 

Kanghan: Opera, broadway müzikali, tiyatro oyunu ve drag şovları gibi sahnede sanatçılığı yansıtan sanat türlerini seviyorum.

 

Malrang: Bir deneme yazmaya çalışıyorum. Küçüklüğümden beri yazmaya ilgi duyuyorum. Bu denemenin ne zaman tamamlanacağını bilmiyorum ama yavaş yavaş, istikrarlı bir şekilde yazmak için çok çalışıyorum.

 

Damjun: Şarkı söylemek benim her şeyim. Kim olduğumu açıklamak için eşcinsel olmamdan daha önemli anahtar kelime şarkıcı olmam. Bunun Tanrı'nın bana verdiği bir yetenek olduğunu kendime hatırlatarak, şarkı söylemek, yazmak, söz yazmak, ses tasarımı, miksaj ve benzeri müzik üretiminin tüm alanlarında her zaman tüm kalbimle çalışıyorum. 

 

Bu arada kız kardeşim de tıpkı benim müziği öğrendiğim gibi bebekliğimizden beri resim yapmayı öğrendi. Kore'de bir sanat lisesinden mezun oldu, Japonya'da bir sanat okulunda animasyon eğitimi aldı ve şimdi Kore'nin en büyük oyun şirketinde tasarımcı olarak çalışıyor. Ben kız kardeşime şarkı söyleyemediği için takılıyorum, o da bana hiç resim yapamadığım için takılıyor. Her zaman, bebekliğimizden beri.

 

Belki de profesyonel olarak çalışmak zorunda olmadığım için çizim yaparken kendimi rahat hissediyorum. "İyi yapma" baskısı olmadan iki saatlik, üç saatlik, dağınık bir resmi zor çizdiğimde, düzenlediğimde ve yeniden çizdiğimde müzik yapmanın baskılarını unutuyorum.

Tabii ki, bu ekipte albüm kapaklarının tasarımından ve tüm video düzenlemelerinden sorumluyum, bu yüzden ticari tasarım parçaları yapmak da biraz stresli... (gülüyor) Ama zamanımı sadece bir kalemle bir kağıt parçası üzerinde geçiriyor değilim.

 

Müzik, yetişkin bir adam olarak yapmam gereken bir meslek olarak sanat türü ve çizim de iyi olmasam bile sorun olmayan bir hobi olarak sanat türü. Ama aynı zamanda bunları birleştirmek ve bir gün film şeklinde uzun metrajlı bir albüm çıkarmak istiyorum. Diğer grupların canlı konserlerinden farklı olarak LIONESSES'in geçtiğimiz günlerde sona eren ilk solo konserinde oyuncuların ve üyelerin yer aldığı bir kısa film çekildi ve bir film gösterimi gibi görünmesi sağlandı. Bu projeyi bir gün daha büyük ölçekte genişletmek istiyorum.


10. LGBTQ+'yı temsil eden bir grup olarak, benzer duyguları paylaşan hayranlarınıza özel bir mesaj vermek ister misiniz? 


Kanghan: Hala kendime sorular soruyorum. Nelerden etkilendiğimi ve ne olmak istediğimi, neleri sevdiğimi, nelerden hoşlandığımı, nelerden nefret ettiğimi, her seferinde. Ama kendimi yeterince önemsemeye ve sevmeye çalışıyorum. Umarım siz de kendiniz için bir hayat yaşarsınız. Hepimiz mutlu olalım 🙇🏻

 

Malrang: LIONESSES'i seven tüm hayranlara, sizi kalbimin derinliklerinden sevdiğimi söylemek istiyorum. LGBTQ+ da dahil olmak üzere azınlık olarak kendini dışlanmış hisseden herkese şunu söylemek istiyorum: "Asla yalnız değiliz. Çünkü birbirimize sahibiz."

 

Damjun: Yalnızlık insanı zayıflatır. Yalnız insanların kötü şeyler düşünmesine ve kötü seçimler yapmasına neden olur. Eşcinsel topluluğunun bir parçası olduklarında bile kendilerini yalnız hisseden insanlar olabilir.

 

Birisi belli bir vücut tipine sahip değildir, birisi standart bir eşcinsel davranışını yapamaz. Ve eşcinsel topluluklarında biseksüellere yönelik tutum da biseksüellerin kendilerini "hiçbir yere ait değilim" şeklinde hissetmelerine neden oluyor. 

 

Bu yüzden ben de on binlerce hayran tarafından sevilen bir şarkıcı olduktan sonra bile kendimi yalnız hissediyorum.

 

Ama herkesin kendini rahatlatan bir şarkısı var. Benim için Christina Aguilera'nın "Beautiful" ve Koreli efsane Divine Insooni'nin "Goose's dream" şarkıları beni her zaman yalnızlığın eşiğinden döndüren şarkılardır.

 

"Show me your side" da dahil olmak üzere LIONESSES'in müziğinin bir gün bu rolü oynayabilmesi için daha iyi müzik yapmak için elimden geleni yapacağım. Bir gün 24 saattir ama kulaklığınızı takıp kendinizi yaklaşık 4 dakika müziğe bırakırsanız, geri kalan 23 saat 56 dakikalık yalnızlığınız hafifleyecektir.


11. Bugün bizimle birlikte olduğunuz için teşekkür ederiz. Son olarak, Türkiye hakkında neler biliyorsunuz ve gelecekte konserler vermek ve Türk hayranlarınızla buluşmak gibi bir hayaliniz var mı?

 

Kanghan: Türkiye'deki tüm DEN'lere! Şu anda Kore'de hava çok soğuk. Soğuk algınlığına yakalanmamaya dikkat edin ve sağlıklı kalmanızı umuyorum. Sizi seviyorum! 

 

p.s. Seul'deki gay kulüplerinin ve drag show tiyatrosunun toplandığı en sıcak gay bölgesi olan Itaewon'da olağanüstü sayıda Türk restoranı var. Itaewon'daki en ünlü restoran Kebap restoranıdır. (gülüyor) Belki de bu yüzden Türkiye'ye hiç gitmemiş olmama rağmen tanıdık hissediyorum.

 

Malrang: Bir gün İstanbul'da bir konser vermeyi gerçekten çok istiyorum! Seul'deki konser de çok eğlenceliydi. Umarım Türkiye'deki herkes güvende olur ve bizi bekler! Hepinizi seviyorum!!!

 

Damjun: Koreliler Türkiye denilince ilk algısı 'kardeş ülke' oluyor. 

 

Ben öğrenciyken tarih öğretmenimden "Şimdi Türkiye Kore'den çok uzak bir ülke, ama 1000 yıl önce Türkler, şimdiki Türkiyelilerin ataları, Goguryeo'ya (1000 yıl önceki Kore'nin antik ülkesi) komşu bir ülkeydi" diye öğrenmiştim.

 

Han'ın da dediği gibi, Seul'ün en gözde eşcinsel mekânı olan Itaewon'da çok sayıda Türk restoranı bulunuyor. Ayrıca Itaewon geylerinin haftalık rutini Cuma gecesi gey kulübe gitmek, sabah 5 gibi çıkmak, bir kebapçıda oturmak ve dinlenmek. (gülüyor) 

 

Bir gün Türkiye'deki hayranlarla yüz yüze tanışmayı dört gözle bekliyorum. Bu yıl festivalde Japon izleyicilerle buluştuk ve bir belgeselde Fransız TV izleyicileriyle bir araya geldik, belki 2024'te Türkiye'ye gitme şansımız olur... değil mi? (gülüyor)



LIONESSES'in Sosyal Medya Hesapları

Röportaj ve Çeviri: Serdar Tikit

 

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski