Shinee Shinee

28 Ocak 2015 Çarşamba

Kanuni Ve Hürrem Japon Mangasında ; Yume no Shizuku Ougon no Torikago


Merhaba Okuyucularım...
 Bugün size nette karşılaştığım bir mangadan bahsedeceğim.
Bileniniz, bilmeyeniniz vardır.
Ben Tarih bölümü okuyorum ve bu yüzden de tarih ile ilgili şeyler
Sürekli ilgi alanıma girer...
Ve nette dolaşırken "Yume no Shizuku Ougon no Torikago" adında
Bir mangaya rastladım...


Şimdi tarih ile bu manga ne alaka diyeceksiniz.
Bu manga Kanuni Sultan Süleyman zamanını anlatıyor...
Hikaye, Alexandre'nin esir düşüşü ile başlayıp, eğitimden geçirilmesine,
Oradan saraya girişine ve Hürrem oluşuna,
Ve padişaha aşık olması işleniyor...

Japonların, Osmanlı'ya ilgi duyması hoşuma gitti...
Ve bu manga daha "Muhteşem Yüzyıl" meydanda yok iken
2010 yılında yazılmaya başlamış...


Bu manga Türkçeye çevrilmiş mi diye araştırdım.
Ama maalesef sadece ilk bölümü çevrilmiş...
Ve indirip okumaya başladım.
Genel olarak beğendim...
Çizimler iyiydi ama pek Türklere benzediklerini söyleyemeyeceğim.
İki tutam bıyık koymakla o bebek yüzlü manga karakterleri Türk olamamış...
Bir başka eleştirim ise Türk kültürünü pek yansıtmadığı yönünde.
Tamam, bu bir uyarlama
Manga yazarı kendi hayali ile harmanlayıp yapıyor ama
Dini İslam olan Müslüman bir ülkede
Sokakta erkeklerin her gördüğü kıza saldırılması bana biraz abes geldi...
Keşke biraz daha araştırma yapsalardı da bu tezata düşmeselerdi.
Her ne kadar manga, yazarının hayal gücü ile oluşuyor olsa da 
Keşke biraz daha araştırma yapsaydı...


Okumak isteyenlere Manganın ilk bölümünü buraya atıp gideyim.
Okumak isteyen herkese iyi okumalar. Hoşçakalın...

1.Bölümü okumak için ; TıkTık

1 yorum: