Shinee Shinee

18 Temmuz 2014 Cuma

Fanboyların Dilinden ^^


Herkese merhaba geçtiğimiz günlerde Fanboylara özel bir anket yapmıştım...
Bugün anketin sonuçlarını artık açıklama kararı aldım :D
Pek fazla katılım olmasa da anketimi dolduracak
50 Fanboy arkadaş bulabildim...
Buradan bu 50 arkadaşa teşekkürlerimi iletip anketin 
analizlerine geçiyorum...


(Kullandığım anket formunda yapılan bir yorumun aynısı 2.kez yapılınca 
bu sonuçlarda görünmüyor onları ben tek tek bireysel formlara bakıp analiz ettim) 

Ve işte 24 sorudan oluşan anketimizin sonuçları ;



Evet fanboyların çoğu benimde olduğum gibi bir arkadaşının tavsiyesi ile G.Kore ile
tanışmışlar. Ama neredeyse bu rakama yakın bir sayıda internet üzerinden
tanışan fanboyda mevcut...
Önemli olan Kore ile tanışıp fan olmak gerisi pek önemli değil...


Fanboyların çoğu yukarda da görüldüğü gibi başta Amerika olmak üzere pek çok
yabancı ülkenin şarkılarını dinliyormuş.. Özellikle Rap , Rock ve Pop olmak üzere.
Ben fan olmadan önce ne bulsam dinliyordum :D 
Her telden yani Ajdar bile dinlemişliğim var arada.. :D (Bu itiraftan sonra Camdan atladı)


Tamda fanboylardan beklendiği gibi G.Kore'ye ilgi duymalarının sebebi G.Kore'nin herşeyi
ama bir kısım ise sadece K-pop'un muhteşemliğine ilgi duyuyor...


Cevaplar zaten uzun uzun yukarda yazıyor :D
Kısacası grupların tarzları ,rapleri ve güzel görünüşleri bizim
fanboyların ilgisini çekmiş...
(Türkiye-G.Kore karşılaştırılmalı yoruma %200 katılıyorum)

Çoğu Fanboy da benim gibi Asya'nın çoğu ülkesine ilgi duyuyorlar.
Bu ülkelerin başında Japonya , Çin ve Tayvan geliyor...


%46 gibi büyük bir rakam çevresinden baskı hissetmiyor...
Bana sorarsanız pekte baskı hissetmiyorum.
Ama herkesin yaşadığı şehir ve çevre farklı heryer İzmir , İstanbul gibi rahat değil. 


Evet çoğumuz şikayetçiyiz arkadaşlarımızın hakaret içeren küçümseyen yorumlarından...
Ama iyi yorum yapan arkadaşlarımızda var.. 


Fanboyların %40'ı Türk kızları ve Koreli kızların eşit olduğunu söylerken
%38'i ise Koreli kızları daha üstün buluyor...
Benim görüşüm her ikisininde eşit olduğu yönünde... ^_^


Ne güzel çoğu Fanboyun Fangirl kız arkadaşı var banane bende istiyom :D
Ama cevapların diğer karanlık yarısında Yalnız bir sürü fanboy arkadaş var...


Evet Fanboyların kriterleri Güney Kore sayesinde yükseliyor :D


Şimdi aynı cevapları yazanların cevapları burada üst üste biniyor o yüzden bireysel formları
tek tek inceleyip bir genelleme yapıyorum..

En çok rol model olarak seçilen kişiler Lee Min Ho ve Park Shin Hye...
Onları Top ve Suzy izliyor...


Evet Fanboylarımızın en çok aşık oldum diyebileceği idol açıklıyorum ;
Suzy  cevaplarda en çok yer alan isim.
Sulli'de onu takip eden bir diğer isim...

(O değilde burada neden çok sayıda erkek ismi var herhalde soruyu anlamadılar
yanlış anlamayın ha herkesin görüşüne saygım var)


Bir genelleme yapmamız gerekirse Fanboylar yerine göre çılgınlar
yerine göre ise olgunlar...
(En çok espri yapılan ve en çok güldüğüm kısım:D)


Fanboylar olarak Romantik Komedi dizileri çok seviyoruz...
İkinci olarak ise erkekliğin bir sonucu olan aksiyon dizilerini seviyoruz...
Zaten Koreliler romantik komedi ve dram dizilerini en iyi yapıyorlar...


Bu sorunun cevabına şaşırmadım dersem yalan olur.
Ben şahsen güçlü ve kendine yetebilen kız tiplemelerini severken
Fanboyların %54'ü saf ve masum tiplerden oluşuyor..


SM'nin en başta olmasına şaşırmadım çünkü SM SHINee , EXO , Suju gibi
çok sayıda gruba sahip... Diğer şirketler daha az gruba sahipler...
İkinci olarak ise JYP var bir JYPstan olark buna şaşırdım çünkü tanıdığım
fanboyların çoğu SHINee ve EXO dışında Bigbang hayranı bu yüzden ikincinin
YG olmasını bekliyordum.. Neyse bu herhalde Miss A'nın 2PM'nin GOT7'nin gücü...


Evet bu sorunun cevabı erkek grupları çünkü şirketlerin desteklemeleri ve yetenekleri ile
kız gruplarından daha çok seviliyorlar..


Evet en çok konserine gidilmek istenen gruplar ; Bigbang , Exo ve Miss A
Hepsini istiyoz hepsini :D

 En çok verilen cevap CL ve GD olmuş... Onları IU ve Top ikilisi takip etmiş...
Bence cevaplar çok adil olmuş..


Buna yorum yapmayacam zaten cevap ortada :D


En çok tanışılmak isteyen kız grubu Miss A.(Favori iki kız grubumdan)
Onu 2NE1 , f(X) ve Girl's Day takip ediyor...


%40 gibi bir oranda şirin kız konsepti , %36 gibi bir oranda ise sexi kız konsepti beğeniliyor..
Bende her iki konsepti de çok beğenirim ama sexi konsept deki kız grupları
aşırı eleştiri aldığı için (Bence bu eleştiriler çok yersiz) Şirin konsept yanlısıyım...


Fanboyların en çok olmak istedikleri gruplar ; Bigbang , EXO ve Got7


Evet erkek grupları sesleri , şarkıları , dansları , tarzları.... 
Uzun lafın kısasıyla her şeyleriyle seviliyorlar...

Evet anketimiz burada son buldu...
 Anketimi duyurmakta yardımcı olan Düda arkadaşıma teşekkürler...
İleride Düda ile Fangirllere hitap eden bir anket düzenleyeceğiz..

33 yorum:

  1. hinlik yapıp yazını bensiz yazdığın için anketini hiçte beğenmedim hiçte güzel olmamış :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahha :D Fangirller için yapacaz ya senle :D

      Sil
  2. bnce sonuçlar gayet ii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dah da iyi olmasını temenni ediyoruz :D

      Sil
  3. Tek Kelime İle BAŞARILI :) gerçekten güzel olmuş emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir çalışma olmuş basarilarinin devamını bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
  5. serdar yorumlar geldikçe bana da mail geliyor bakıyorum herkes beğenmiş ama sen beni maydanoz etmedin ya bu yazıya her yorumda aha belki bu yorum istediğim gibidir çamura yatarım diyorum bakıp hayal kırıklığına uğruyorum bana bak kötü yorumları yayınla tamam mı onları kullanarak çamura yatacağım benimle yazsaydın yazın nirvanada olurdu gibisinden :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahhaha kötü yorum yoktur Düdanın attığı çamur vardır :D
      Daha hiç kötü yorum gelmedi hatta bloğumu açtığımdan beri gelmedi gelse yayınlarım bak senin bu yorumunu bile yayınladığıma göre :D

      Sil
    2. sen kötü yorum görmemişsin bide benim yorumuma kötü diyor ya şurda geyik bile yapamıyoruz kötü blogger sani (aha tarihe geçtim ilk kötü yorumunu yaptım :D)

      Sil
    3. Kkk senden gelecek kötü yorumu çoğu kişiden gelecek iyi yoruma değişirim :D
      (tarihte bir ilk Düda bloğuma ilk kötü yorumu yaptı :D)

      Sil
  6. Çok harika olmuş Fangirller için olanı 4gözle bekliyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok yakında inşallah Düda ile hazırlayıp size sunacaz soruları beklemede kalın :D

      Sil
  7. Anket başarılı olmuş! ��☺ Ama ben en çok "EXO'nun bana ihtiyacı var" diyen arkadaşı merak ettim. ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahah isim vermek isterdim ama özele giriyor :D Olumlu yorumun içinde teşekkürler :D

      Sil
  8. 50'niz ile birden arkadaş olalım istedim olmaz mı *-* . Bu arada beni en çok şaşırtan got7'ın popülerliği oldu hiç beklemiyordum doğrusu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahhaha 50 fanboy bulmak gerçekten hiç kolay olmadı :D GOT7'da yeni ve sıcak bir grup olduğu için herhalde olunmak istenen erkek grupları içinde :D Fıghting GOT7 ^_^

      Sil
    2. çok güzel bir araştırma olmuş valla. ellerine sağlık :D

      Sil
  9. bence koreden sonra Japonya üstünlüğü varken bi anime manga anketi de yapılabilir senden bunu bekliyorum Serdar :D hatta yardimda ederim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fazla uzmanlık alanıma girmiyo o konu ya bir kaç anime izledim ama bu konuda yeterli değilim bu konuyuda sen ele al ben seni destekliyim arkadaşım :D

      Sil
  10. Çok iyi bir anket oldu iyi ki katılmışım :D
    Emeğine sağlık Serdar. :)

    YanıtlaSil
  11. Kesinlikle harika olmuşşş :3 hiç bu kadar çok fanboy'un olduğunu düşünmemiştim olsa olsa 5-10 tane vardır diye düşünüyodum^^ aja aja fighting^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :D Aslında daha çok fanboy var ülkemizde ama ben şimdilik bu kadarına ulaşabildim :D

      Sil
  12. Çooooook güzel bir anket olmuş. Sonuçlar da gayet iyi. En kısa sürede fangirller içinde bir anket bekliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım arkadaşım :D En kısa zamanda fangirller için olanıda gelecek :D

      Sil
  13. Çok güzel bir anket olmuş, ellerine sağlık ^^ Bazı cevaplar da komikti gerçekten :D

    YanıtlaSil
  14. Tabii sm in 1. Olmasının tek sebebi çok grubu olması (!) Jyp stan misin suzy stan mi? Fan boy l arada sor miss a ile mi tanışmak isterler suzycikk le miii?
    İsterseniz beğenmeyin ama su anda düşüncem tam olarak bu

    YanıtlaSil